Энэ нь 4/4 хэмнэлтэй, минутанд 120 цохилттой, хосоор бүжиглэдэг бүжиг юм. Бүжгийн хурдавтар хэлбэр нь Нэг алхамт, Хоёр алхамт зэрэг янз бүрээр нэрлэгдэж байлаа. Энэ нь цохилт бүрд нэг алхалт эсвэл такт бүрд хоёр алхалттай байснаас ийм хос нэртэй болсон байна. Уг бүжиг нэгэн шөнийн клубт Вернон болон Ирин Кастль нарын үзүүлэн тоглолтоор олны танил болж, 1913 онд Нью-Иорк дахь ‘Зигфельд Фоллис’-ийн тайзан дээр Харри Фокс бүжиглэснээр түгэн дэлгэрчээ.
Өөрөөр нэрлэх боломжууд байсан боловч энэ бүжгийг Фоксын нэрээр ‘Фокстрот’ хэмээн нэрлэжээ.
Фокс амьтдын дунд байдаг ер бусын алхааны тухай: амьтан алхаж явахдаа хөлөө нэг л шулууны дагууд тавьдаг гэжээ. Үүний адил эхэн үдээ фокстротыг бүжиглэхдээ баруун, зүүн хөлийг бүжгийн шугам дээр буюу нэгийг нөгөөгийн урд эсвэл хойно тавьж байлаа. Зөвхөн 1950-иад онд л баруун, зүүн хөлнүүд өөр өөрийн тусдаа замаар тавигддаг ‘сайжруулагдсан техник’ сурталчлагдсан байна.
Анхны фокстрот минутанд 160 цохилттой, огцом ухасхийсэн хөдөлгөөнтэй байв. Тэрээр Артур Мюрэй, Фрэд Астайр нарын бүжгийн сургуулиудад заагдаж байлаа. Энэ анхны ‘Фокстрот’-ыг ‘Ритм’, ‘Блюз’ гэж нэрлэж байсан ба Нью-Иоркт түгэн дэлгэрч, дараа нь Лондонд хүрчээ. 1922 онд хатираа алхалтууд гологдон, бага эрч хүчтэй хөдөлгөөнтэй болж, Саунтер гэж нэрлэгдэв. 1927 онд энэ бүжиг Удаан фокстрот гэж нэрлэгдэн, зөөлөн гулссан хөдөлгөөнтэй болсон байна.
Энэ үеэс уг бүжиг Удаан фокстрот, Хурдан фокстрот гэсэн 2 хэлбэртэй болов. Удаан фокстрот минутанд 120 цохилттой болж, алхалт, тэнхлэгийн эргэлтүүдээ хэвээр хадгалжээ. Тэрээр зөөлөн урссан уур амьсгалтай бүжиг (Тангоны шууд эсрэг) билээ.