Анударь (Ятга)
Ангилал: Хөгжим
06 Амарбаясгалан (Ёочин) – (Бетховен)
Болормаа, Анударь, Амарбаясгалан
Robert Miles – Children (Maral-Od Hammered Dulcimer)
Булган, Цогтбилэг нарын “Нутгын хавар аялгуу”
Хөгжим Бүжгийн Коллеж 2010-2011 оны хичээлийн жилийн тайлан “Сонгодог урлаг” тоглолт Mongolian Music and Dance College
Б.Шарав “Монгол ардын дууны найруулага” ёочингийн гурвал хөгжимдөнө, удирдсан багш Ц.Саран.
Жаргал- Лимбэ
Морин хуурын гарлын талаарх Монголчуудын ойлголтыг үндсэнд нь хоёр ангилж болох юм. Нэгд, олон жилийн туршид Монголын ард түмэн морин хуурын үүслийн талаар домог үлгэр хэлэлцсээр ирсэн. Жишээлбэл “Хөхөө Намжилын домог”, “Аргасун хуурчийн домог”, “Жонон харын домог” гэх мэт.
Хуучир хөгжим нь монгол ардын үндэсний чавхдаст, хилт хөгжмийн нэгэн төрөл зүйл хөгжим юм. Хөгжим судлаач Г.Бадрах монгол хөгжмийн түүх номондоо, “Хи” аймгийн хүн үйлдсэн гэжээ. Энэ “Хи” гэдэг нь эртний Дорнот монголын “Кидан” угсааны нэг аймгийн нэр байсан бололтой. Хуучир олон янзын нэртэй.
Монгол ард түмний олон зуун жилийн турш хэрэглэсээр ирсэн хөгжмийн нэг бол яах аргагүй ЯТГА хөгжим мөн билээ. Ятга бол товшуурт хөгжмийн төрлийн чавхдаст хөгмийн айлтгалд байдаг, манай орны төв халх болон баруун зүүн аймгуудад ихэд тархсан хөгжмийн зэмсэг юм. Ятга хөгжмийн бусад ардын хөгжмийн зэмсгүүдээс ялгагдах онцлог нь хөг дуурсгалын хувьд ч тийм баялаг биш пентатоник хөгөөр хөглөгддөг /энэ нь таван эгшигээр хөглөгддөг хөг/. Ятгын урт богино, толгойн хэсэг, их бие зэрэг нь нутаг бүрт өөр өөрийн өвөрмөц хийцтэй байдаг төдийгүй өөр өөрсдийн бие гарт тааруулж тохируулан урладагаараа нэгэн хэв загварын тусгай дүрэм горимд хамрагдаггүй байна. Үүнээс үзэхэд ур хийцийн хувьд том жижиг, чавхдасны тоо нь олон цөөн янз бүр байдгаараа маш чөлөөтэй юм.